2014年4月21日 星期一

[同人曲翻譯] Anthropology (人類學)




Human beings fascinate me, being just the way they are!
人類一直吸引著我,他們只管做自己!

Tell me, little pony, can you push a cart or drive a car?
請告訴我,小小馬兒,你能拉車或開車嗎?

Lyre is my instrument, but humans strum their sweet guitar!
豎琴是我專屬樂器,但人們彈著電吉他!

It's a mystery, anthropology!
真是一團謎,有關人類學!


Fingers, toes and tiny noses, brownish hair and tannish skin
手指,腳趾和小鼻子,棕色頭髮和褐皮膚

Would it be too much to ask to see the world they're living in?
如果想看他們的世界會不會有點太超過?

Everybody tells me that it's old and fake mythology
每隻小馬都告訴我那只是虛假的神話

It's a mystery, anthropology!
真是一團謎,有關人類學!


Aren't you bored of brushing your coat, styling your mane with your hooves?
你是否厭倦刷洗外套,用蹄子洗你的鬃毛?

I don't mean to butt in or gloat, but ancient history proves...
我不是在幸災樂禍,但古老歷史會證明...

Humans don't have wings or magic. They don't need it; they don't care!
人類沒有翅膀魔法。他們不用;不在乎!

All they've got's imagination, new inventions everywhere!
他們有的是想像力,到處都是新發明!

Babies, children, teens and elders, all alike have clothes to wear
嬰兒,小孩,青年,老人,全部都有衣服穿

It's so real to me, anthropology!
對我來說夠真了,有關人類學!


Albert Einstein, Cleopatra, William Shakespeare, Elton John,
愛因斯坦,埃及豔后,威廉莎士比亞,艾爾頓 強,

Michael Phelps, Barack Obama...who's to say that they're all gone?
麥可 菲爾普斯,巴拉克 歐巴馬...誰說他們不存在?

Maybe humans like us too and dress like us at Comic-Con?
也許人類也愛我們有時還穿的像我們?

It's so real to me, anthropology!
對我來說夠真了,有關人類學!


Yeah, they've had a couple of fights,
是阿,他們有時會打架,

Nobody's perfect you see,
沒有人是完美的,

Still I say I'm born with the rights
我依然要說我有權利

to study whatever I please!
去學習我想學的東西!


I don't need to horse around now, I can stand on two legs!
我不需要像隻小馬,我可以兩腳走路!

I would trade my magic powers for a pair of new legs!
我會用我的魔法來換兩隻全新的腳!

Grab your camera, come on, zoom in!
攝影機來吧照過來!

'Cause your favorite mare's a human,
因為你最愛的母馬是個人類,

ME!
我!

And it's who I'll be~
而那就是我~

Anthropology
有關人類學



沒有留言:

張貼留言